საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია იწყებს განაცხადების მიღებას
ქარტიის პრიზი 2022-ის მოსაპოვებლად. ყოველწლიური კონკურსის მიზანია
ეთიკური ჟურნალისტიკის განვითარების ხელშეწყობა და პროფესიული
სტანდარტების დამკვიდრება.
კონკურსი ცხადდება შემდეგ ექვს ნომინაციაში:
- სტატია/მულტიმედია სტატია ონლაინ მედიაში
- სიღრმისეული ან საგამოძიებო ნამუშევარი ონლაინ ან სატელევიზიო მედიაში
- ფოტო/ფოტორეპორტაჟი ონლაინ ან ბეჭდურ მედიაში
- ბლოგი/მოსაზრება ონლაინ მედიაში
- დამოუკიდებელი ინდივიდუალური კონტენტი სოციალურ მედიაში
- ხალხის რჩეული - საუკეთესო ნამუშევარი რუსეთ-უკრაინის ომის თემატიკაზე
გამარჯვებულებს შეარჩევს დამოუკიდებელი ჟიური. „ხალხის რჩეულის“ ნომინაციაზე კი გამარჯვებული გამოვლინდება ხმის მიცემით, დამოუკიდებელი ჟიურის მიერ შერჩეული სამი კანდიდატიდან.
პრიზები დაწესებულია IREX-ის USAID პროგრამის მხარდაჭერით.
განაცხადის შესავსებად გადადით ბმულზე - https://bit.ly/3UhWBvJ
პროცედურები და შერჩევის კრიტერიუმები:
- მონაწილეობის მსურველებმა უნდა წარადგინონ მედია პროდუქტი, რომელიც გამოქვეყნდა 2021 წლის 30 ნოემბრიდან 2022 წლის 10 დეკემბრამდე პერიოდში.
- საკონკურსოდ მასალის წარდგენა შეუძლია როგორც ჟურნალისტს ინდივიდუალურად, ისე მედიასაშუალებას.
- მონაწილეობის მსურველმა უნდა წარადგინოს გამოქვეყნებული მასალის ბმული. იმ შემთხვევაში, თუ საკონკურსო ნამუშევარი ინტერნეტ სივრცეში არ მოიძებნება, კონკურსანტს შეუძლია გამოგზავნოს ჩანაწერი, სტატიის შემთხვევაში კი მისი სკანირებული ან სქრინ ვერსია.
- მონაწილეობის მსურველმა უნდა შეავსოს აპლიკაცია.
- დამატებითი მასალები (არსებობის შემთხვევაში) გამოგზავნეთ შემდეგ ელექტრონულ მისამართზე: ethicscharter@gmail.com
- თითოეულ აპლიკანტს შეუძლია ერთი საკონკურსო ნაშრომის წარდგენა ერთ ნომინაციაში.
- საკონკურსო ნაშრომი მომზადებული უნდა იყოს საქართველოს აუდიტორიისთვის.
- საკონკურსო ნამუშევრების მიღების ბოლო ვადაა 2022 წლის 15 დეკემბერი, 18.00 საათი.
- გამარჯვებული გამოვლინდება 2022 წლის დეკემბერში საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტიის საერთო კრებაზე.
ნამუშევრების შეფასების ზოგადი კრიტერიუმები:
- თემის აქტუალობა/მაღალი საზოგადოებრივი ინტერესი;
- თხრობის სტილი და ტექნიკა;
- ინფორმაციის გადმოცემის ხერხების მრავალფეროვნება;
- დრამატურგია და ვიზუალური მხარე;
- ინფორმაციის წყაროთა მრავალფეროვნება;
- ინფორმაციის სიზუსტე;
- ფაქტებისა და მოსაზრებების გამიჯვნა, მიუკერძოებლობა;
- მხარეთა ბალანსი;
- სიძულვილის ენის გამოუყენებლობა.
ჟურნალისტური პროდუქტის შერჩევის მთავარი კრიტერიუმია პროფესიული და ეთიკური სტანდარტები, რასაც ეფუძნება საქართველოს ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია.